Archiwum 08 maja 2011


maj 08 2011 Następne wątpliwości sie rozwiały
Komentarze (0)

2.Następna moja obiekcja wiązała sie z tym,ze nie odróżniałam piramidy finansowej od MLM-u,czyli Marketingu Wielopoziomowego.A jest ona zasadnicza:

Czym więc jest piramida?! Jest to system
finansowy, gdzie zysk i obrót pochodzi z wpłat pieniężnych nowych uczestników
systemu. Najczęściej tego typu systemy były tak zaprojektowane, aby pieniądze
kumulowały się na najwyższych poziomach struktury. Taki system nie mógł
przetrwać długo, bo w przypadku zmniejszającej się ilości chętnych do udziału
w systemie następował wolniejszy lub szybszy rozpad i całkowita likwidacja.
Osoby które przystępowały do systemu krótko przed jego likwidacją nigdy nie
odzyskiwały swoich pieniędzy. Takie systemy działały w naszym kraju w latach
dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia i skrzywdziły wielu ludzi. Pozostawiły po sobie niechęć do wszelkiego rodzaju działalności w systemie wielopoziomowym.
Piramida to z założenia oszukańczy system, w którym nie występują żadne
produkty lub są one fikcyjne dla zatuszowania piramidalności, albo zupełnie
nieprzydatne.

 
A co to jest MLM? Gdyby odpowiedzieć na to pytanie krótką regułką,
powiedziałabym, że jest to forma dystrybucji  towarów lub usług, z
pominięciem klasycznych kanałów i metod sprzedaży oraz tradycyjnych form
marketingu i reklamy. Omawiając zagadnienie bardziej szczegółowo, można
powiedzieć, że w MLM produkty lub usługi trafiają do klientów bezpośrednio
od producenta lub głównego hurtownika z pominięciem wielu etapów
pośrednich. W przypadku firmy działającej na dużym obszarze ( lub globalnie ) i
sprzedającej swoje produkty metodami tradycyjnymi, droga wyrobów od
producenta do klienta jest podzielona na wiele etapów. Na ogół, zanim
jakikolwiek wyrób znajdzie się w ręku klienta końcowego, czyli konsumenta,
przechodzi przez ręce wielu pośredników.

W przypadku gdy producent wykorzystuje do wprowadzenia swoich towarów
na rynek Marketing Wielopoziomowy, droga od klienta do konsumenta
skrócona zostaje do minimum. Rezygnuje się również z prowadzenia
tradycyjnych kampanii promocyjno - reklamowych, oszczędzając przy tym
olbrzymie kwoty pieniędzy . W przypadku MLM, zadanie promowania i reklamy
produktów przejmują na siebie sami konsumenci, polecając używane przez
siebie produkty lub usługi kolejnym klientom. Za te działania są wynagradzani,
otrzymują prowizję od zakupów osób przez siebie osobiście poleconych oraz
osób polecanych na kolejnych poziomach, zgodnie z planem wynagradzania.
 
W związku z tym, że w MLM mamy do czynienia z dużą grupą klientów
systematycznie dokonujących zakupów, klienci którzy są jednocześnie  
partnerami  biznesowymi mają bardzo dużą szansę na uzyskiwanie dochodu
pasywnego. Dochody te w przypadku partnerów bardzo aktywnie działających
mogą być często nawet bardzo wysokie.
 

 

korab58